En dag i livet för en skengravid kossa

Vakna, titta runt. Sucka, somna om. Vaknar igen, någon annan är vaken= FRUKOST! Kan inte gå fort nog, svälter ihjäl!!! Skynda, skynda, nu är det bråttom!
Glufsa, strunta i att tugga maten, bara den kommer ner i magen. Lite vatten på det. Tillbaks och somna om. Vaknar igen, nu måste vi gå ut! FORT FORT FORT! NU! Bäst att gnälla lite så det går undan nu.
Mmm vad det luktar gott ute. Men oj vad jag är trött. Bäst att gå sakta. Vill helst inte träna idag. Eller imorgon. Eller nån annan dag för den delen. Inte kan jag skumpa runt när jag är gravid heller! Fattar väl du också. Gnäller för att förstärka min ovilja.
Nä, jag tänkte inte lyssna på dig. Hör inte. Lalalala- bingobingobingo, du finns inte i min värld.
Ahh, hemma igen, dags att sova lite. Men först tvätta tissarna så mjölkproduktionen kommer igång. Sova, vakna, sucka, promenera en bit, sova i vardagsrummet istället. Dags för gnäll igen, varför förstår ingen hur jobbigt jag har det!
Jaha, ska vi åka till stugan? Jaja, jag följer väl med. Men låt det gå lugnt till! Vi tar båten va? Så slipper vi gå.
Får man inte mat snart? Du vet väl att jag äter för fler än en nu!
Mmm, middag! Äntligen! Lägger mig här och vilar lite. Eller kanske här. Eller kanske här. Nä, inget ställe är bekvämt.
Aha, gräs! Det får man väl äta när man inte får nån annan mat. Smakar bra. Betabetabeta.
Dags att tvätta tissarna igen.
Oj, ingen uppmärksamhet. Måntro om det hjälper att jag går o stör. Vill bli kliad på ryggen, struken i pannan. Nähä, ingen som ställer upp. Kanske om jag gnider mig lite mot nån. Inte det. Om jag börjar gnälla. Snääääälllaaaa, snäällla! Ah, skönt!
Nä, dags o sova igen. Pust vad man måste vila mycket när man är gravid. Oj oj, orkar inte hålla mig vaken. Ska bara tvätta tissarna innan jag somnar.

Det, mina vänner, är vad min hunds liv går ut på för tillfället. Jepp, hon är skendräktigt. Skitkul. Har öronen fyllda med tuggummi, är konstant hungrig, sover, vankar omkring, tvättar tissarna och piper. Det är vad hon gör. Snart blir jag galen. Usch vilken opraktisk feature detta är. Fyller absolut ingen funktion. Hujja

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Haha, du har det inte lätt du! Själv gör jag ungefär likadant. Fast efter jobbet... Ska äta nu! Sedan kommer jag nog somna! Vakna, äta och sedan sova igen!

Åh, vad jag ser fram emot det! =) Har tillochmed glömt av att sakna!

2009-07-21 @ 15:39:31
URL: http://ackligmensotanda.blogg.se/
Postat av: Rajlo

hehehe... Låter som du och hunden har det jätteroligt :)

2009-07-21 @ 15:48:33
Postat av: A4

Det var verkligen både spännande och oroande ända fram till den oväntade avslutningen. Jag hann tänka både det ena och det andra (bland annat om tisstvättandet) innan det stod klart att det handlade om hunden och inte om redaktrisen.

2009-07-22 @ 01:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0