Bowling och soffmys

Igår var jag ledig. Har bytt skift med en kollega. Var otroligt skönt att sova ut en morgon. Men jag blev ändå trött klockan 21 på kvällen. Spenderade dagen bra tycker jag. Först var det bowling, och jag suger på bowling. FY FAN vad dålig jag är. Lyckades dock hålla humöret relativt uppe, nästan hela tiden. Av någon anledning brukar jag totalt förlora förståndet när jag bowlar eller spelar minigolf.  En gång kastade jag iväg klubban när det gick lite dåligt för mig på minigolfbanan. Det är inte hälsosamt att bli så arg, så jag brukar försöka undvika dessa sporter. Nåväl, ansträngde mig hårt och blev bara lite sur och det anser jag att jag hade all rätt att bli. Lyckades slänga 9 klot i rad i rännan. Men, lyckades med att slå två strikes och då kändes det lite bättre. På kvällen körde jag till Kurra, ufff vad halt det var. Som tur var var isvägen sandad. Höll på att slå ihjäl mig när jag skulle in i huset, det var skridskobana på trappen. I Kurra bjöds det på suovas och mandelpotatis, MMMM! Åt tills jag sprack och sedan kom tröttheten som ett brev på posten. Kämpade till halv tio, sedan la jag mig i hundsoffan. Tindra och Indy gjorde mig sällskap, Tindra låg i mina knäveck och Indy på min mage. Det var så fantastiskt skönt att jag somnade. Tror förövrigt att Indy är hunden för mig. Indy är en pensionerad Pointer med massor av fina år på nacken. Nu njuter han bara av livet. Han sover, vilar, blir kliad och sover mer. När hans husse försökte få honom att gå ut sprang han och la sig i hundsoffan, när husse gick till soffan för att putta ut honom la han sig och spelade död. Vi skulle komma mycket bra överens jag och Indy, vi har samma intressen. När herrarna var färdiga med sin bastuklubb stormade dom in i stugan och väckte mig, det var dags för ännu mer gott att äta. Denna gång kladdkaka, hallon och grädde. Somnade nästan med skeden i munnen och pannan i fatet, men höll ögonen uppe (och i kors). Kändes konstigt att det var dom andra som drack men jag som däckade. Måste varit spritångorna. Sedan väntade resan hem, som blev om möjligt ännu mer livsfarlig eftersom det inte bara var glashalt utan jag även var trött. Kommer inte riktigt ihåg hela vägen, och är inte helt säker på att jag var vaken. Men hem kom jag, stupade i säng. Tillbaks på jobbet igen, sista skiftet innan ledigveckan. Har en massa skojiga, och mindra skojiga, saker att göra under veckan som kommer. Det roligaste är nog att boka tid till frissan och färga bort min autobahn-utväxt. Frida goes blondare.

Tipsar förövrigt om ett blogginlägg av Mikaela. Mycket läsvärt!!

Kommentarer
Postat av: A4

I fall någon har missat "Hundens och kattens respektive dagböcker":



http://www.youtube.com/watch?v=pcNJEBgaaA0

2009-11-03 @ 21:36:03
Postat av: Kurra

Har man 12.5 år bakom sig som Indy lär man sig många trick som gör att man kan komma undan med det mesta, som att spela död och veta vädret ute innan man ens öppnat ögonen. -Dvs att man gått kan klara sig på 2-3 rastningar om dagen om det inte är minst +20 å blå himmel ;-)

2009-11-05 @ 20:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0