Feminist- javisst!



Jag har sammanställt ett litet och enkelt test så att du kan fastställa var du står i jämställdhetsfrågan. Här på min blogg (och därmed i min värld) finns inte plats för oliktänkande i denna fråga. Jag klassar människor utifrån detta, och om man inte anser sig vara för jämnställdhet är man en sista klassens medborgare och borde egentligen förlora sin rösträtt. Jag är hård, jag vet, men för den sakens skull inte rabiat. Jag tar gärna en diskussion om detta med dig, jag vet var jag står och i denna fråga backar jag inte en millimeter, möjligtvis kan jag kliva ännu längre fram. Att det i dagens samhälle är så olika förutsättningar för kvinnor och män tycker jag är totalt oacceptabelt, att inte få samma lön trots samma arbete och likadana meriter och utbildning är skamlöst. Att kvinnor ska behöva vara rädda för att gå utomhus ensamma på kvällstid är horribelt. Att de flesta våldtäkter sker i hemmet gör mig spyfärdig. Att alla killar förväntas vara stenhårda järnmän är som taget ur en skräckfilm. Att killar inte får gråta eller visa känslor (för att slippa bli kallade för bögar) är som taget ur en komedi. Jag brinner inte för denna fråga bara för tjejers skull, jag brinner för den för mänsklighetens skull. För alla människors lika rätt att vara en individ utan krav på hur man "ska vara" bara för att man föddes med en snippa eller snopp.
I could go on forever!
Så, bring it on alla sexister. Jag är redo för er!


Kommentarer
Postat av: Simon

Du har så rätt, så rätt, så rätt!

2009-11-29 @ 18:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0