Mina problem vs Europas problem

Jag vill tatuera mig. Igen. Vill vill vill. Nu har jag (äntligen) fått tag i numret till tatuererskan (man kan visst också skriva så) och tänkte ringa nästa vecka. Problemet är bara motivet. Någon som vill rita åt mig? Nej, jag tänker inte göra det själv, har försökt men får inte ner det jag vill på pappret.

Ja tänka sig, klockan är 7 på morgonen. Jag sitter och funderar på min kommande tatuering. Och ute i världen regnar galenskaperna. England har ett nytt lagförslag som ska tvinga nätoperatörer att stänga av fildelare utan rättslig prövning. Tjeckien får göra avsteg från punkterna om mänskliga rättigheter i Lissabonfördraget. Det var det sista landet som ännu inte godkänt fördraget, nu ska den genomföras. Ny grundlag, bara sådär. Utan folkomröstning. Sverigedemokraterna marscherar framåt och är på god väg in i riksdagen. Världen är allt bra skruvad.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hos vem ska du boka tid hos? I kiruna eller?

Jag funderar på om jag också ska ta och slänga mig under nålen när knodden har kommit ut.

2009-11-04 @ 00:13:59
URL: http://eualia.blogg.se/
Postat av: A4

Mark Levengood skriver så här (ungefär...) om tatueringar i en av sina böcker:



"Hon hade i sin ungdom på sina bröst tatuerat en duva som flög över ett hjärta. Nu, 40 år senare, såg det mer ut som en blöt lever som man försökte trycka ner i en mjölkflaska!"



Tänk på det flickor!!!

2009-11-10 @ 16:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0