The key, the key!!

Ja, så var mitt tuollahem tömt. Min egna lägenhet. Det känns inte ett dugg trist =D
Har farit runt som ett litet skållat troll och packat och burit och rensat. Inte jätteskoj att göra kanske, men desto roligare resultat! Har lämnat två jättelass på soptippen och två ännu större lass på Bumerangen. Mycket trevligt! Sen har ju resten lite snabbt och "smidigt" stuvats in i tvåan som jag och fina J numera delar. Fint är inte ett ord att använda i sammanhanget. Snarare stök-kaos. Men det blir ordning på det med. Har som inte haft tid att packa upp än, var ju tvungen att tömma det sista idag och lämna nycklarna. De nya hyresgästerna anländer imorgon. Fick lite småpanik igår kväll när jag insåg att det var en hel del kvar att göra. Och eftersom jag ändå inte kan sova på natten men gärna trynar på dagen så bestämde jag mig för att åka och göra gårdagens sista ryck. Rensade det sista och rev jättekartonger i småbitar. De var verkligen gigaguntiska de där kartongerna. Hade jag inte fått någon lägenhet när jag flyttade hade jag kunnat tejpa ihop två sådana och bo där. De hade nämligen bildat en mindre herrgård (till ytan iaf) tillsammans. Bestämde så småningom att det sista jag gjorde för dagen skulle vara att lasta in soptipps-material i bilen så jag bara behövde kliva upp och dra iväg till tippen på morgonen. Bar ner en del i farstun, och hämtade sedan bilnyckeln. Här slog det sedan lite slint. Hade ju rusat upp och ner i trappen och in och ut i porten hela dagen, så inte tusan kom jag på att klockan var efter 21 och porten var låst. Så när jag lastat in det första i bilen var jag- utelåst! Med lägenhetsdörren på vid gavel- eftersom jag ändå sprang fram och tillbaks. Och inte kunde jag minnas portkoden heller. Gjorde ett tafatt försök, men gav upp. Att hitta de siffrorna hade varit som att släppa en vattendroppe i rymden och sedan börja leta efter den igen efter ett år. Tur att jag haft som vana att lämna nyckeln hem (alltså nya hem) i bilen. Slängde mig i bilen och rejsade som en biltjuv till lompis, sprang som en giraff uppför trappen, låste upp så tyyyyst jag bara kunde (Fina J sov så sött) och rotade fram reservnyckeln. Rejsade minst lika snabbt tillbaks och spärrade sedan upp dörren till porten så att detta inte skulle kunna upprepas.

Slutet gott allting gott. Nu är lägenheten tömd, urstädad och nycklarna bortlämnade. Helt otroligt underbart! Nu börjar sambolivet, på riktigt! (Efter att alla kartonger är urplockade och rensade. Blir nog ett par vändor till till tippen och Bumerangen).

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Va roligt ! Jag längtar tills ni får en lägenhet så jag och Jesper kan flytta till er varannan vecka ! :D

2010-08-31 @ 19:55:27
URL: http://wiiisper.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh det gör jag med!!!! Hoppas, hoppas, hoppas det går fort! =D

2010-08-31 @ 21:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0