Pain is only temporary, glory is forever

Igår kväll lämnade jag min bil till verkstan. Den ska in idag, men jag sitter ju ute i skogen på min ända och svär åt allt vad datorer heter. Jo, jag är på jobbet. Och de senaste dagarna har faktiskt gått riktigt dåligt. Och när det inträffar utvecklar jag ett hat mot servrar, adresser, script, gränssnitt och unix. Naturligtvis intressant att ha lite extra att göra, men jag vill ju att det ska gå bra, att allt ska flyta på. När jag har tråkigt på jobbet och ingenting att göra betyder det att allt är OK och går som det ska. Det gillas. Vi vill att allt ska gå som det ska. Som tåget, på räls. Inte som nu, kleta i sirap, hänga sig, tjorva och vara allmänt krångligt.

Jo just det ja, min bil. Den står nu så fint och väntar på reparatation. Den ska bli fit for fight inför semestern. Men lite trist känns det att köpa en bil som måste in på verkstad efter 35 mil i min ägo. Tur att det finns garantier =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0