Förändringens vindar blåser inte lika kraftigt längre

Oj, nu har jag varit 3 veckor på mitt nya jobb. Och som jag trivs! Det är utmanande, intressant, lärorikt och krävande. Får hela tiden ha hjärnan på full power, och jag gillar det! I början kom jag hem helt slutkörd efter varje dag (ett tag var jag beredd att börja slänga iväg annan kunskap jag samlat på mig, tex hur man använder bestick eller håller i en penna, för att få plats med nytt), nu börjar det lugna sig lite . De mest rutinartarde sysslorna är ju inte helt nya längre. Men varje dag lär jag mig enormt mycket, och det kommer inte ta slut på den varan på många, många år. Förmodligen hinner satelliten dö innan dess. Den lilla satelliten som snart fyller 10 år. Vid launch hade den en förväntad livstid på 2 år! Snacka om kämpe.

Ja, satellitoperatör är jag. Och jag kan nog ärligt säga att jag brinner för mitt arbete. Det är en oerhört spännande branch och industri, med ett väldigt viktigt syfte. Och till det syftet bidrar jag, genom just mitt arbete. Jag förser forskare med mycket nödvändigt data om t.ex ozonskiktet.



Det senaste året har varit minst sagt omtumlande. Det har hänt så mycket så det går knappt att föreställa sig. Nu börjar allt lugna sig igen, det är inte längre turbulent. En perfekt avslutning på detta år är nog jobb-bytet. Jag låter en den förändringen vara det sista steget från mitt gamla liv. This is the new me. And I love it all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0