The key, the other key!

Jag borde inte få ha nycklar. Tappar ju bara bort dem. Förra veckan glömde jag bilnyckeln vid kassan när jag betalade tankningen på OKQ8. Hittade den igen efter 5 minuters letande i väskan och butiken. När jag höll på att flytta ut ur min lägenhet hittade jag min bilnyckel bakom bilen. Hade inte ens märkt att jag tappat den. Igår frågade Fina J om jag hade hans bilnyckel. Jag hade nämligen använt den sist då jag körde ut hans bil ur garaget och rattade in min dit istället. Letade igenom väskan. Ingen nyckel. Letade igenom smutstvätten (hade ju slängt tröjan i tvätten efteråt, kanske hade lyckats kasta dit nyckeln också). Ingen nyckel. Letade i posthögen, kylskåpet, under sängen och i vardagsrummet. Ingen nyckel. Fick ju lite panikkänslor när jag insåg att den verkar vara borta. Förstörde nattsömnen till och med. Idag när jag skulle till vännen och hennes goa dotter hittade jag Fina J:s bilnyckel. I min bil. Nyckelskåp modell: större!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0